Na co przeznaczysz 1% podatku w tym roku?

Oddasz go Urzędowi Skarbowemu czy przekażesz Organizacji Pożytku Publicznego Fundacja FERSO?

Zobacz jak wiele dobrego robimy dla miejskich ubogich dzieci, dla ochrony natury, zwierząt i roślin, wyobraź sobie czego jeszcze dokonamy za jeden procent
Twojego podatku!

Najłatwiejsze sposoby przekazania 1%: pobierz pit 2012 program do rozliczenia podatku, polecany i sprawdzony program do rozliczania PITy 2012 program. Więcej o PIT 37 na rozliczenie podatkowe 2012, pobierz pit 37 druk i pozostałe formularze pit na: formularze PIT 2012, wypróbuj ministerialne edeklaracje przez internet. Pobierz PITy 2012 już dziś!

Segregacja śmieci

Uwaga, otwiera nowe okno. PDFDrukujEmail

SEGREGACJA ŚMIECI

przygotowane przez Aleksandrę Szymczak
z Przedszkola Miejskiego
76 w Łodzi

CEL ĆWICZENIA:

  • Poznanie sposobu segregowania śmieci i ponownego ich wykorzystania

UMIEJĘTNOŚCI DZIECI PO ZAKOŃCZENIU ĆWICZENIA:

  • Dziecko rozpoznaje materiał z jakiego wykonany jest odpad;

  • Dziecko segreguje odpady do właściwych pojemników;

  • Dziecko wykonuje z różnych odpadów przedmioty według własnych pomysłów

MATERIALY POTRZEBNE DO PRZEPROWADZENIA ĆWICZENIA:

Różnorodne odpady wcześniej zgromadzone ( z zachowaniem higieny); środki i materiały do działań plastycznych

MIEJSCE ZABAWY:

Ogród przedszkolny

Przebieg:

  1. Po wyjściu do ogrodu przedszkolnego nauczycielka wskazuje dzieciom wcześniej przygotowaną ?Tajemniczą bramę? ? inspiruje je do domysłów co może kryć się za tą bramą. Wspólnie z dziećmi znajduje kopertę z listem zawieszoną na bramie, w którym jest warunek ? by wejście za bramę należy znaleźć ?tajemniczy klucz?

  2. Zabawa tropiąca ?Poszukujemy klucza?- w kopercie znajdują się wytyczne prowadzące do skrytki ( narysowana mapka) które odczytują dzieci z pomocą nauczycielki

  3. Przejście przez ?Tajemniczą bramę? ? wypowiedzi dzieci na temat porządków panujących w ogrodzie; osądy, propozycje zmian ( ogród jest bardzo zaśmiecony); można posłużyć się pytaniami ? Jak myślicie co można tu zmienić? Jak rozwiązać problem?

  4. Segregacja śmieci ? nauczycielka wyjaśnia dzieciom sposób segregacji, podaje pojemniki na śmieci ( dzieci odczytują napisy ułatwiające segregację i wkładają do odpowiednich pojemników.

  5. Zachęcenie do wypowiedzi -Dlaczego segregujemy śmieci?

  6. Propozycja upiększenia ogrodu przez wykonanie czegoś pożytecznego i ładnego z niektórych odpadów.

  7. Praca w małych zespołach.

  8. Dekorowanie ogrodu wykonanymi przez dzieci pracami.

WNIOSKI PO ZAKOŃCZENIU WARSZTATU:

Dzieci będą rozumiały potrzebę segregacji śmieci i ograniczania odpadów.